ניקוי וופורייזר מייטי / מייטי פלוס 2023

ניקוי וופורייזר מייטי

איך לנקות וופורייזר

כמו כל דבר שאנחנו משתמשים בו באופן קבוע, גם את הוופורייזר שלנו צריך לנקות. אנחנו יודעים, זה לא הכי כיף, ואף אחד לא אוהב לנקות, אבל ניקוי וופורייזר זה לא כזה מסובך. מעבר לפירורים של קנאביס גרוס, הלכלוך העיקרי מולו אנחנו מתמודדים הוא השמן שהקנאביס המאודה משאיר אחריו. יש דמיון רב בתהליך הניקוי של וופורייזרים רבים, אך הפעם נרצה להתמקד בניקוי מייטי / מייטי פלוס. עצות אלה רלוונטיות גם לניקוי קראפטי פלוס, שכן ההבדל היחיד לעומת המייטי הוא גודל החלקים. כל מה שצריך זה חומר ניקוי מתאים, היכרות עם המכשיר, וקצת סבלנות.

סרטון המסביר על פירוק וניקוי וופורייזר מייטי

ניקוי מייטי / מייטי פלוס

נסביר פה את הנושא לפרטי פרטים, אך בפועל זה פשוט מאד. אחת לכמה שבועות מחליפים רשתות, ומנקים את יחידת הקירור ותא המילוי. כל התהליך לא צריך לקחת יותר מ-5-10 דקות של עבודה נטו.
חלקים פעילים במייטי דיאגרמה עברית
  1. החלפת רשתות – ראשית, ישנן שתי רשתות המצריכות החלפה מעת לעת, בהתאם לשימוש. הראשונה צפופה יותר, ומקומה בתחתית תא המילוי. השנייה רחבה יותר, ומקומה ביחידת הקירור. איך יודעים מתי להחליף? באופן כללי, מי שמשתמש במכשיר באופן יומיומי יצטרך להחליף רשתות בערך פעם בשבועיים-שלוש. הדרך הכי פשוטה היא ללכת לפי העין – אם הרשת מלוכלכת, סתומה או פשוט נראית לא טוב, הגיע הזמן להחליף. הרשת הצפופה מתלכלכת פחות ונראה פחות לכלוך בעין, אך עדיין חשוב להוציא אותה לעיתים, לנקות מתחתיה, ולהחליף לחדשה. במידה והרשתות מלוכלכות, משתמשים מנוסים גם ישימו לב להבדל בטעם, וירגישו שהגיע הזמן להחליף.
  2. החלפת גומיות – לוופורייזר מייטי /מייטי פלוס / קראפטי פלוס יש ארבע גומיות אטום. אל דאגה, אין צורך להחליף אותן לעיתים קרובות בכלל, אלא רק כשהן בלויות מאד או קרועות, וכבר לא מספקות איטום. על מנת לנקות את חלקי המכשיר נסיר את הגומיות, ולאחר מכן נחזיר אותן למקומן.
  3. ניקוי תא המילוי – כדי לנקות את תא המילוי ביסודיות נסיר את הרשת הצפופה וננקה מתחתיה. באופן שוטף, ניתן להסתפק בניקוי עם מברשת ופדים אלכוהולים. במברשת ננקה פירורים ושאריות, ועם הפדים נסיר את תוצרי הלוואי של האידוי שנדבקו לקירות תא המילוי. נחזיק את המכשיר הפוך שלא יטפטף פנימה נוזל, ונשפשף בעזרת הפד את קירות תא המילוי. לחלופין, ניתן לטבול באלכוהול מקל אוזניים, ולנקות בעזרתו את תא המילוי. תא המילוי לא ניתן להחלפה, ולכן מומלץ במיוחד להקפיד לשמור עליו.
  4. ניקוי יחידת הקירור – ניקוי החלק הזה חשוב, והזנחה שלו תפגע באיכות האידוי שמתקבל. כמובן שניתן לקנות יחידות קירור חדשות, אך ניתן לצמצם זאת על ידי ניקוי היחידה הקיימת. ראשית, מפרקים את יחידת הקירור לשני חלקיה. מי שלא יודע איך לעשות זאת, מומלץ שיצפה בסרטון המצורף מעלה המסביר זאת באופן ברור. לאחר מכן, מפרידים את הפיה והגומיות, ומשרים בחומר ניקוי מתאים.

חומרים לניקוי וופורייזר

כאמור, בניקוי מכשיר אידוי מתמודדים בעיקר עם שמן. זהו מעין שרף שומני ודביק, שהוא תוצר לוואי של החום הגבוה בתהליך האידוי. ביחד עם לכלוך אחר, זה עלול לאט לאט להצטבר ולסתום את המכשיר שלנו. זה יכול להשפיע על זרימת האוויר, על טעם האדים, להגביר את הבלאי על החלקים וכו'.
יש כמה וכמה חומרים המתאימים לניקוי וופורייזר מייטי (פלוס). חומרים אלה מותאמים במיוחד לניקוי הלכלוך שנוצר באידוי הקנאביס, ויהיו יעילים בהרבה בהסרתו.

כתיבת תגובה