קנאביס רפואי: מייטי פלוס מדיק VS משאף סאיקי

היכונו לקרב ענקים: מהצד האחד משאף SyqeAir, ומהצד השני מייטי פלוס מדיק. הסטארט-אפ הישראלי מול המכונה הגרמנית הוותיקה. בקיצור, מדובר בשניים מהמכשירים המעניינים ביותר כרגע בשוק הקנאביס הרפואי. גם המשאף וגם מכשיר האידוי מבוססים על חימום וצריכה בשאיפה, אך למרות הדמיון ביניהם, הם שייכים לעולמות שונים לחלוטין, ומתאימים לסוגים שונים של מטופלי קנאביס רפואי. בעוד המייטי עובד על מערכת פתוחה, אותה אנחנו יכולים להתאים לצרכים שלנו, הסאיקי עובד על מערכת סגורה ומספק פתרון כוללני ומקיף יותר, עם מינונים אחידים ועקביים בסטנדרט רפואי, ללא התעסקות בתפרחת מצד המטופל.

מערכת פתוחה VS מערכת סגורה

מייטי פלוס מדיק

אנדרואיד או אייפון, מכירים את הויכוח הישן הזה? זה ההבדל הראשון והמהותי ביותר בין שני המכשירים. המייטי מהווה דוגמא למערכת פתוחה: אנחנו מקבלים מכשיר אידוי ויש לנו שליטה רבה על אופן השימוש בו. אנחנו יכולים להשתמש בו עם איזה קנאביס שנרצה, אנחנו בוחרים כמה למלא, ואנחנו יכולים גם לבחור באיזה טמפרטורה לאדות. בנוסף, השאיפה משתנה מאדם לאדם, בהתאם למאפיינים אינדיבידואלים. מעבר לזאת, לאחר ששאפנו פעם אחת מוופורייזר מייטי, הקנאביס בתא המילוי כבר עבר שינוי בעקבות התחלת תהליך האידוי. אמנם אפשר להמשיך לאדות אותו, אך כמות החומרים הפעילים משתנה משאיפה לשאיפה בהתאם למצב החומר.

כלומר, המערכת הפתוחה של המייטי פלוס מדיק מאפשרת למטופל גמישות בשימוש, ולא כובלת אותנו לצורת טיפול כזאת או אחרת. למי שצריך את הגמישות הזו, המייטי כנראה יותר מתאים. החיסרון פה הוא חוסר העקביות בטיפול, והקושי להשתמש במינונים מדידים ומדויקים. עם זאת,  המייטי מדיק מגיע עם קפסולות מינון – אביזר שימושי המאפשר שליטה טובה יותר בכמויות שאנחנו צורכים. את הקפסולות ממלאים מראש כך שניתן בקלות לשקול אותן ולהכין מינונים זהים. כשרוצים לאדות, פשוט מניחים את הקפסולה בתא המילוי, ומשתמשים במכשיר כרגיל.

כמעט שאין ספק בכך שהמייטי הוא מכשיר האידוי הרפואי הטוב ביותר בקטגוריה שלו. מדובר בסוס עבודה שלא מאכזב. משאף סאיקי לעומת זאת, נמצא בקטגוריה אחרת לגמרי – והוא נמצא שם לגמרי לבד.

רוצים לדעת עוד על המייטי פלוס מדיק? אפשר לקרוא פה

וופורייזר מייטי פלוס Mighty+ vaporizer

משאף סאיקי

כאן נכנסת לתמונה המערכת הסגורה של משאף סאיקי. הסטארט-אפ הישראלי הוא בכלל לא חברה של מכשירי אידוי – הוא חברת מד-טק, ענף פורח של הייטק שעוסק בטכנולוגיות רפואיות מתקדמות. סאיקי נוצרה במטרה להכניס סטנדרטים רפואיים לטיפול באמצעות קנאביס, בדומה למה שאנחנו מכירים בעולם הרפואה המודרנית. על מנת לעמוד בסטנדרטים של טיפול רפואי מודרני, יש צורך במוצר מדיד, עקבי ומדויק שנותן בכל שימוש את אותה תוצאה. כדי להגיע לזה, המערכת הסגורה של סאיקי מקיפה מערך מרשים שלמעשה עוטף את כל שרשרת האספקה, מהגידול עד הצריכה.

זה מתחיל כבר בבחירת הקנאביס. סאיקי מייבאת קנאביס שמיוצר על פי תקנים רפואיים מחמירים ביותר, שמבטיחים כמות אחידה וקבועה של חומרים פעילים. לרוב, המטופל יקנה שקית קנאביס בבית המרקת, וישתמש בה כראות עיניו באמצעות מכשיר האידוי שלו או בכל צורה אחרת. בסאיקי לעומת זאת, המטופל קונה בבית המרקחת מחסניות מכונות מראש המוטענות בתוך המשאף, והריכוז האחיד של החומרים הפעילים מאפשר לספק למטופלים מינון קבוע ומדויק בכל שאיפה ושאיפה.

מה עושים בסאיקי שכל כך מיוחד?

איך מבטיחים כמות זהה של חומרים פעילים בכל שאיפה? תתכוננו, כי זה מגניב לאללה. בכל מחסנית של סאיקי 60 לוחיות קטנות ועליהן קנאביס גרוס. בכל פעם שתקחו שאיפה מהמכשיר, הוא יחמם לוחית חדשה עם קנאביס טרי, וכך הוא ממצה כמות זהה של THC בכל פעם. כאמור, אם אנחנו מחממים את הקנאביס יותר מפעם אחת כמות החומרים הפעילים בו תהיה שונה, וכך נאבד את היכולת לטיפול סטנדרטי ועקבי. במשאף עצמו גם משולבות טכנולוגיות מתקדמות שמווסתות את החימום, ואת השאיפה וזרימת האוויר, כך שיהיו אחידים למרות ההבדלים הטבעיים בשאיפה בין אנשים שונים. כל זה כדי להבטיח, שבכל פעם שאתם משתמשים בסאיקי תקבלו בדיוק את מה שהרופא רשם.

צורת השימוש בסאיקי נותנת בכל שאיפה כמות נמוכה ומדויקת מאד של THC, שמאפשרת להשיג איזון טוב בין הקלה בכאבים ותופעות לוואי פסיכו-אקטיביות מינימליות. המכשיר מאפשר בחירה בין מינונים שונים במדרגות של 250 מיקרוגרם: 250, 500, 750 ו-1,000. החברה מבססת את שיטת הטיפול על נתונים אמפיריים, וערכה מספר מחקרים קליניים על מנת להגיע למינונים האידיאליים ולספק מוצר בסטדרנט רפואי. העקביות לכל אורך התהליך מבטיחה גם זמן אחיד לתחילת ההפחתה בכאב – תוך 5 דקות. זאת בניגוד לצורות מתן אחרות בהן זה משתנה בין שימושים ובין מטופלים. בדומה לכדור נגד כאב ראש, הסאיקי מתחיל להשפיע תוך זמן קבוע וידוע מראש. לחברה גם תוכנית של ליווי על ידי אחיות מוסמכות, שעוזרות למטופלים להשיג את התוצאה הרצויה. 

למי מתאים כל מכשיר?

כמובן, שני המכשירים ניתנים לרכישה לבעלי רישיון לקנאביס רפואי בלבד. עם זאת, למייטי פלוס יש גם דגם שזמין לרכישה לכולם, אך לא מחזיק בתו התקן של דגם המדיק. מלבד זאת, כמעט ואין הבדל בין שני הדגמים.

המשאף של סאיקי הוא כנראה הטכנולוגיה הרפואית המתקדמת ביותר היום לשימוש עם קנאביס. החברה מספקת מעטפת רפואית מוצלחת ביותר, ולכן היינו ממליצים על משאף סאיקי למטופלי קנאביס רפואי השואפים לסטנדרט טיפולי עקבי ואחיד, דבר שקשה למצוא היום בתעשיית הקנאביס הרפואי בישראל. מי שישתמש בסאיקי יחסוך לעצמו התעסקות עם תפרחות ומינונים, ויקבל טיפול רפואי הדומה הרבה יותר לכל תרופה אחרת. נכון למרץ 2022, מטופלים שיש להם מרשם לתפרחות T20C4 | T10C2 | T15C3 יכולים באמצעות אותו הרישיון להמיר את התרפחות במחסניות סאיקי.

לעומת זאת, מי שיצטייד במייטי מדיק פלוס יוכל להנות מטיפול גמיש יותר, עם שליטה נרחבת יותר על כל שלבי התהליך. ההגבלה היחידה בשימוש המייטי היא מה שכתוב במרשם שלכם. חוץ מזה, תוכלו לבחור כמה לאדות בכל שימוש, באיזה טמפרטורה ואיזה סוג קנאביס. עם המייטי ניתן לאדות כל מה שתמצאו בבית המרקחת, בניגוד לסאיקי שמוגבל למחסניות הייעודיות שלו.

אם אתם חדשים לעולם הקנאביס הרפואי, ומתקשים להבין מה אופן השימוש שהכי מתאים לכם, אנחנו זמינים תמיד להתייעצויות ועזרה נוספת. ניתן להשיג אותנו בטלפון 1-700-550-085. 

כתיבת תגובה